niedziela, 26 marca 2017

Początki... To trudny temat - refleksje i przemyślenia

Pamiętam jak kilka miesięcy temu zaczynałam swoją przygodę z programowaniem i wcale nie było to łatwe. Nie dlatego, że samo programowanie jest trudne (o ile jest...?) tylko dlatego, że moje zdolności wyszukiwania najfajniejszych tutoriali i informacji w necie były raczej słabe.

Poza tym czego szukać? Uznałam, że wpiszę tak zwyczajnie, po polsku  i zobaczymy co się wydarzy (niee, nic nie wybuchło ;) - "jak zacząć programować" (teraz uważam to raczej za słaby pomysł).

Wyników miliony - tutoriali, blogów, youtubów etc. tylko, jakoś tak, dużo słów mało treści..

Wyobraźcie sobie osobę, która nie ma zielonego pojęcia jak zacząć. Który język programowania w ogóle wybrać? A co jeżeli ktoś byłby świetnym front-endowcem, a trafił akurat na tutorial z PHP'a ?? Bo dźwięk był dobry, jakość obrazu ok, a 'nauczyciel' akurat umiał sensownie się wypowiedzieć...  

Ja na studiach poznałam programowanie od strony Pascala. Prowadzone to było tak jak było, mnożąc przez olanie do kwadratu bo nie byłam na studiach informatycznych. Jeszcze pół roku temu jak ktoś rzucił "a może zaczniesz programować?" od razu przypominał mi się ten moment laborek i moje wku*wienie podniesione do potęgi n'tej...

W tej chwili jestem na etapie życia na jakim jestem i gdybym miała te wiedzę wcześniej to rzuciłabym wszystko i zaczęła programować już dawno temu xD (ale nie w Pascalu... ;p )

Podsumowując post chciałabym dorzucić kilka tematów, które mi bardzo pomogły:
- w necie warto szukać, ale najlepsze informacje i tutoriale są po ANGIELSKU;
- nie można się zrażać! Czasem najtrudniej pojąć najprostsze rzeczy!;
- seria książek 'Rusz głową" (nieee, nie płacą mi za ich promocje, a szkoda ;) pisałam o tym tutaj
- pytanie różnych osób które są w temacie (na forach, wśród znajomych, rodziny itd.) Nie można się bać pytać! Ile razy wyszłam na głupka zadając proste pytanie... Ale teraz już WIEM :))
- sprawdzać daty tutoriali na youtubie. Może się okazać, że to już dawno nieaktualne, albo jest lepsze rozwiązanie, albo nie warto się tego uczyć...
- wymyślić sobie fajny temat programu/stronki/aplikacji którą chcemy rozwijać i zacząć iść w tym kierunku :)
- obczajać wydarzenia w danym mieście. Na fejsie jest tego mnóstwo!
- może jakiś kurs? Niezależnie od tego czy płatny czy nie (nie wnikam w niczyje finanse), ale może dla niektórych to byłaby motywacja żeby się zebrać i zacząć kodzić?

3mam kciuki za wszystkich świeżaków :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz