niedziela, 12 marca 2017

Rusz głową!

Aller Anwang ist Shwer! - każdy początek jest trudny.

Pierwszy raz usłyszałam to zdanie w 1 klasie liceum na 1 lekcji języka niemieckiego. Miałam wtedy trudny moment - zmieniłam szkołę, wyprowadziłam się do innego miasta, zamieszkałam w internacie (NIE polecam) itd... I było MEGA trudno!

Za każdym razem kiedy zaczynam coś nowego w życiu ta sentencja/aforyzm/jakkolwiek mnie prześladuje (i to jeszcze po niemiecku!). Nie inaczej było kiedy zaczęłam uczyć się programowania. 

Dawno już nie czułam się tak słabo. Nie mogłam pojąć najprostszych rzeczy, tak jakby coś mi się zablokowało. Czytałam różne książki, poradniki na necie, tutoriale itd. i NIC! I jest taki moment walki z samym sobą:
- czy ja to zrozumiem?
- może jestem za mało bystra?
- może 5 lat na polibudzie i koniec moich możliwości intelektualnych? 
 (Taaa kobiety to jednak lubią panikować xD) 

Na święta dostałam "Rusz głową - Java Script". I jakby mi się coś odclikneło... Nie wiem czy w programistycznym świecie te książki są uważane za wartościowe, ale dla mnie na samym początku drogi są rewelacyjne! 

W bardzo prosty i przystępny sposób traktują o zagadnieniach typu pętle, funkcje, zmienne itd. Zagadnienia są opisywane na kilku stronach z różnych perspektyw oraz pokazane ich praktyczne zastosowanie. Co kilka stron są też mini zadania, które pozwalają nam sprawdzić czy faktycznie zrozumieliśmy zagadnienie. Do tego na stronce Helion.pl są zadania do ściągnięcia i gotowe przykłady do dopisania własnego kodu. Dodatkowo wszystko napisane w bardzo humorystyczny sposób. 

Polecam wszystkim świeżakom takim jak JA! :)))  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz